Nawoord

Spreken in vergelijkingen opdat gij het nu wel verstaat.
Wat maakt de Bijbel zo mysterieus?
Het is geschreven in vergelijkingen opdat gij het niet verstaat!
En dat noemen wij het ‘’waarheidsboek’’?
Heeft U zich dat nooit afgevraagd?
Erflastig hebben wij dit vreemde boek zo’n 2000 jaar in onze genen vastgelegd.
Er zijn tientallen oorlogen door ontstaan en uiteindelijk hebben wij het door scheiding van Kerk en Staat maar naast ons neergelegd.
Doen we iets fout?
Na een studie van ongeveer 30 jaar ten aanzien van oude wijsheid over cyclische processen - die allen elkaars gelijke zouden zijn - kreeg ik een beter beeld over de vergelijkingen in dit ‘’Waarheidsboek’’ alsmede de oorsprong en de zin ervan.
Dit is mijn laatste poging om via dialogen de zin van de hedendaagse waanzin met elkaar te bepraten.
Laat mij hier één ding duidelijk zeggen.
Ik doe dit alles, omdat ik zelf erg blij ben met het weten dat het nooit anders had kunnen gaan en/of in de sterren beschreven stond en gun dat iedereen.

Siegfried Bok.


Voetnoot blog beheerder:
Siegfried is 12 november 2014 van ons heen gegaan.
Er zal beperkt gemodereerd worden op dit blog.
Er is een mogelijkheid tot inzending van uw eigen persoonlijke verhaal. Email dan uw stuk naar archiefbok@gmail.com en dan zal het archief team kijken of uw stuk de moeite waard is te plaatsen op dit blog.


Note augustus 2015: De eindtijd site is uit de lucht. Via deze link is de hele site in zip-formaat te downloaden. Uitpakken op de computer en double click op het bestand index.html.
Daarnaast staat op webarchive de eindtijd site gearchiveerd.

De DVD is online beschikbaar op het archief


donderdag 16 januari 2014

HALLELUJA ... HET IS VOLBRACHT Het zevende zegel heb ik verbroken en mijn waanzinnige taak in dit leven zit er nu echt op.



Ik besef dat het voor velen haast lachen is nu ik toch weer terug kom na twee keer eerder afscheid van dit blogje.
Laat me maar zeggen “Drie maal is scheepsrecht”
Maar het werd mij nu in de nacht verhaald dat ik mijn oeverloos lijkende weg mocht afsluiten nu ik werkelijk de kleinste details tot en met de nulpunt-energie voor al wat is als voorlaatste oeroude wijsheid - zo vlak voor het einde der tijden - ook nog eens aan het geduldig papier heb toevertrouwd.
Daarmee had ik in feite echt alles gezegd in een wereld die nog steeds ‘haast machteloos’ de andere kant blijft opkijken.

Alsof het allemaal zo had moeten gaan, kreeg ik enkele dagen geleden  - na enkele vreemde nachtelijke reizen tussen het oude China en mijn zijn in deze wereld van vandaag - een flashback van mijn vreemde leven met als apotheose Je taak is verricht ... je hebt het zevende zegel verbroken, zoals het in je naam beschreven stond”.
De rest kun je aan de tijdgeest laten, want op het moment dat het zo ver is zullen velen zich het verhaal herinneren hoe perfect “het menselijk spel der vergissingen” was en waarom dit tot op het laatste moment pas binnen komt.
Ik werd met schrik wakker , heb 2 dagen wat verdwaasd rond gehangen en toen besefte ik pas dat vermeende “mission impossible” toch somewhere zijn keerzijde had.
In mijn reconstructie van de komst van Confissius was voor mij één ding zeker.
Hij zou pas publiekelijk tevoorschijn komen als de oorlog is uitgebroken en dat dan ons medium internet ook uit de lucht zou worden gehaald.
Nu voelt het echt dat een giga last van mijn schouders heb laten vallen.
Wauw !!!
Halleluja!!!
Thank you Lord!

Maar ik kon me niet goed meer herinneren  wat of waar deze Bijbelse voorzegging beschreven stond, maar mede door mijn familienaam Bok - het Offerlam - kon ik mij vaaglijk herinneren dat mijn Bijbel-uitlegger Hilbert - dit met de Openbaringen van Johannes had verhaald.
En toen herinnerde ik me opeens ook dat ik van hem het Apocalyptisch boek - zoals het Johannes-evangelie ook wel wordt genoemd - cadeau had gekregen.
Hem stuurde ik weg , omdat hij mij “uitverkorene God’s” noemde, want iedereen is mijns inziens met dit Goddelijke zegel behangen. Iedereen heeft daarin zijn/haar eigen taak in dit hele spel gehad..
Maar dit terzijde.
En zie daar ....Het boek stond gewoon in de boekenkast.
Het was Johannes die - toen hij in de kerker terecht kwam omdat hij te veel zag - via visioenen de apocalyps te zien kreeg en het aan het geduldig papier toevertrouwde.
Vlak voordat hij onthoofd werd kreeg hij te horen dat hij “het zevende zegel moest verzegelen”.
In feite is “het zevende zegel” niets meer dan de geheimhoudingsplicht over de kosmische taak van de mensheid, die met zijn vuur maken en oorlogje voeren Moeder Aarde net 8 % meer energie gaf om daarmee de het kosmisch verschil tussen het Zwarte Gat en ons uitdijend deel van het Heelal te nivelleren.
Het heet het “zevende zegel” , omdat de zevende kosmische dag de rustdag van God moest worden.  Dit houdt in dat “de taak van de mensheid voor kosmisch welzijn” [ zoals ik de intro van dit blogje noemde] dan voltooid moest zijn.
Waarom moest dit geheim blijven?
Is het niet hetzelfde als dat niemand wil weten wanneer hij/zij dood gaat?
Ook de dood  ligt mijns inziens voor iedereen van A tot Z vast.... zoals alles vast ligt.[heb ik kortgeleden over verhaald op het blogje]
Dat zevende zegel heb ik dus verbroken en ...
Logisch dat ik wereld’s verketterd werd en daarmee mijn eigen kerker creëerde, want ik was nog net een fractie te vroeg.

Maar deze laatste uittreding  werd nog gekker dan gek toen ik naast mijn achternaam - door Johannes beschreven als het Offerlam - ook nog eens mijn roepnaam, die van mijn vader, mijn grootvader en zelfs mijn dochter van mijn erflijn zo woordzuiver had gegeven.
Grootvader heette Siegfried Thomas en/of “Thomas de Ongelovige” in de Bijbel en Sieg-Fried is daarin niets meer dan Overwinnaar voor Vrede.,
Mijn vader kreeg de naam Johannes en hij was daarin mijn wegbegeleider.
Ik kreeg de naam Siegfried Willem en/of “Wil voor Hem” - levend in een wereld waar de geëmancipeerde vrouw hier en daar zelfs al met hij wordt aangesproken.
En mijn dochter gaf ik totaal onbewust de naam Carla als zijnde afgeleid van Karel of Carl en dat terwijl zij een man in vrouwenkleren was ...zie o.a. https://nl.wikipedia.org/wiki/Carla
Zij kreeg niet alleen mijn gescheurde Egojasje mee , maar tevens mijn vreemde angst voor het andere geslacht, wat ertoe leidde dat zij mij om “een seksuele inwijding vroeg” en waardoor ik de duivelstaf van mijn moeder kreeg. Ik heb dit allemaal al - in de openbaarheid gebracht.
Misschien denken nog velen dat dit tot een echte sexuele inwijding leidde, maar niets is minder waar.
Het is toch puur menselijk dat ik daarvoor verketterd werd?!!
Helaas hebben velen dit anders beoordeeld en/of dat ik dit als “wanstaltig gedrag” voor mijn persoon zagen. Maar aan dit vermeende oordeel kan ik niets veranderen.

Gelijk Johannes in de kerker verdween, zo werd ik dus werelds verketterd omdat ik net te vroeg was in de ogen van de Illuminati en zeker door de wereld die nog steeds naarstig zoekt naar “meer en beter”.
Is dit niet “mongoloid” zoals ik dit in het filmpje van Jenze voorzichtig probeerde te verhalen?
[ zie http:/jazeg.nl. of  http://www.youtube.com/watch?v=Eno23KoAJ_Y ]
Maar het werd gekker en gekker, want zelfs de namen van mijn levenspartners stonden geheel in het teken van “It’s all in the name and the name is God”.
Mijn eerste relatie was Marlies - een afkorting van Maria Elisabeth [waarin de laatste naam van het Engelse koningshuis komt . Zij had net zo’n zwak Ego als ik. Maar toen ik steeds grotere problemen kreeg in de medische wereld en mijn eerste uittreding - het contact met mijn al overleden grootvader - was de balans tussen ons beide verbroken. En dit leidde tot een scheiding.[ zie mijn recente uitleg over de nulpunt-energie die overal in “Al wat is” terug te vinden is.
En toen daarna waren er 2 relaties met Anneke’s en 1 met Hanneke, die Bijbels beschreven werden als “de Eusebell-vrouw” en/of de wolf in schaapskleren zoals mijn voorzegger Hilbert mij had laten lezen in Bijbelse geschriften.en zij zou staan voor “de hoer van Babylon” .
Ik hoop niet dat men dit verkeerd opvat, maar dit staat mijns inziens voor de geëmancipeerde vrouw  in het algemeen, maar in het bijzonder voor Anna als zijnde een krachtsnaam.
In mijn ogen gebruiken wij  elkaar allemaal om in leven te blijven met “lief doen om lief gevonden te worden” of elkaar ‘aidsen met allerhande goed bedoelde adviezen”.
Deze drie vrouwen waren alle drie tijdelijk de weg kwijt en kwamen even om weer op adem te komen bij deze dienaar, die nu - door al die uittredigen - dode diender is geworden..
Zucht.
En toen kwam Maria, die mede door een verschrikkelijke jeugd niet alleen de weg kwijt was, maar - ondanks haar leeftijd en een kleine 10 jaar jonger dan ik - ook in haar lichamelijke ontwikkeling eruit zag als mijn dochter Carla.
Het werd een bijna platonische relatie en als vaderfiguur leefde ik lange tijd voor twee.
Dit deed mij uiteindelijk tot echte dooie diender maken.
Zij was daarmee als ”de heilige maagd Maria”
En niet toevallig kreeg haar oudste broer van moeder de naam “Clemens” en/of Clementia mee.
Al met al toonde dit wel aan hoe moeilijk haar thuisleven was geweest en dat zij louter door vechten als een ware Ché Guevarra er net het leven erbij hield.
En wat was mijn cadeautje voor deze opvang ?
De diepste uittredingen ooit en daarbij opende ik alle zegels van het Johannes-evangelie ten aanzien van zijn Apocalyptische nalatenschappen..

Eenmaal terug in Nederland kwam Maria echt in de wereld te staan.
Ze was onvoorstelbaar blij met het verhaal en wil nu nog even zoveel mogelijk genieten van ...
Ik noem het express wederom “Het lucifer-Galabal met de kater voor morgen” wat in het astrologisch beeld van kanker in Nederland extremer is dan waar ook ter wereld..
Helaas kan ik daar echt niet meer van genieten, want ik heb het echt wel gezien.
En zo kreeg ik die nacht dus te horen dat ik mijn werk als wegbegeleider heb volbracht .
Het leidde nog net niet tot de “zucht van verlichting”, maar ook dat zal ongetwijfeld ook in mijn lot verankerd liggen.

Ik was aanvankelijk niet van plan om dit nog eens aan het geduldig papier toe te vertrouwen, maar anderszijds is dit wel de apotheose van een wel heel bewogen leven en waar mijn taak er nu op zit.  Het is dus volbracht.
En ik ben als een klein kind zo dankbaar dat ik nog mag meemaken dat mijn “leermeester -mijn Hogere Zelf - nil nisi verritas de waarheid sprak.
Tenslotte was mijn grootste werelds cadeautje wel de ontrafelingen van Raimond en Dennis, waardoor ik kon zien dat ik als Jood de Kabbalistische Geheime Leer in mijn erflast had.
Zocht voor de grap op internet naar naamkunde en die grap vervloog snel toen ik daar las ...
Als joodse naam kan sprake zijn van een acroniem uit Hebreeuws 'ben kedosjiem' = 'zoon van martelaren'.
Ze hebben ons immers van het begin  met een leugentje om bestwil “gemarteld”!
Dat ik dit zegel mocht ik nu verbreken.
Het is wat het is en ik heb er nu echt helemaal vrede mee.

Mag ik tot slot een ieder bedanken die mij in voor- en tegenspoed toch in leven wist te houden?
“De overwinnaar voor vrede “ Wil ik voor Hem”
getekend “Het Offerlam” en/of “Zoon van martelaren”.



2 opmerkingen:

  1. Hier en daar komen er wel wat reacties los die wel aandoenlijk zijn, maar niemand schijnt echt te beseffen dat de levensloop voor iedereen van A tot Z vastligt.
    In de wereld waarin wij staan is het beleven van goed en kwaad zo extreem geworden dat wij amechtig het goed adorenen en het kwaad maar al te graag op de ander projecteren.
    Er is een mooie gezegde "het leven is als een pijp kaneel en iedereen krijgt zijn deel".
    En als we dit plaatsen naast "geluk is voor de domme" en "door schade en schande wijs" ziet het er nog gekker dan gek uit.
    Met mijn laatste woorden "Zoon van martelaren" .probeerde ik te duiden dat dit de Joden - als zijnde de nazaadjes van "De Goden die Kosmonauten" waren en zo'n 6000 jaar verketterd werden, omdat zij ... TE VEEL WISTEN.

    En daarnaast kwam er nog een mailtje van mijn Joodse vriend Raimond met wel een zeer essentiële vraag die ik dan wel al -tig keer heb beschreven, maar voor velen toch iets onbegrijpelijks bleef..

    Siegfried,
    Wat is de zin geweest van het kosmologise/heel en al geweest ? van is de zin van dit bestaan/stofwisseling... (of zijn deze vragen te groot voor ons brein ? )
    Ik prober nu ook afstand te nemen en op de golven mee te blijven gaan... en 'freeDOM of choice voor ons mensDOM' is zekers geen spraken.
    Groet Raimond.

    Ik beantwoord Raimond's vraag , omdat dit eigenlijk wel de meest essentiële vraag die er te stellen valt nu wij met angst en beven het naderend einde voelen aankomen: WAT IS DE ZIN VAN DIET LEVEN en WAAR IEDEREEN .AAN MEEGEWERKT HEEFT.
    Sterker nog!!! IEDEREEN DIE NU LEEFT EN MET NAME DE WESTERSE MENS MET HET GROOTSTE DEFECT IN DE HERSENEN HEEFT HIER HET LEEUWENDEEL IN GEHAD.
    Ik zeg niet dat U zich daaromtrent schuldig over behoeft te voelen en zeker niet trots.
    Dat is ook waarin ik in dit bovenstaand verhaal zeg "dat iedereen uitverkorene God's is".
    Het is zo verdomd simpel dat het giga moeilijk te vatten is en toch de essentie is.
    Vandaar dat ik dit nogmaals benadruk.

    Tot aan de komst van de mensheid was het gehele evolutieproces slechts een adaptatie aan het afkoelen van onze planeet: van koudbloedig leven tot warmbloedig leven.
    De menselijke evolutie is daarin de essentieelste schakel om het verschil tussen het kosmisch YIN en YANG te nivelleren door steeds meer vuur te gaan maken.
    En zeker in de omslagpunten van de sterretijden waren de oorlogen daarin pure explosies van energie-uitstoot.
    De Bijbel verhaalt niet voor niets "Öorlog klaart de lucht" en die oorlogen werden met der tijd steeds krachtiger .
    Dat is onze taak en niets meer. En omdat.dit verschil tussen YIN en YANG nu bijna is genivelleerd moet er een wereldwijde kernoorlog komen.
    Meer is het niet!
    Tenslotte was wel de meest geniale zet "De invoering van de Democratie" en "Vrijheid van meningsuiting", omdat dat heeft geleid tot totale verdeeldheid onder alle mensen op deze aardkloot.Dit werd nagelaten als "Broeders vechten tegen broeders".

    Mag ik het hierbij laten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoewel het blogje zijn tijd gehad heeft, krijg ik dagelijks wel allerhande mailtjes van mensen die op een of andere manier toch nog persoonlijke vragen hebben.
    De meeste ervan zijn totaal niet relevant.
    En zo werd mij kortgeleden door Jos Martens gevraagd of ik hem iets over naamkunde of numerologie kon vertellen waarbij hij mij zijn geboortenamen Joseph Lucien was.
    Nu heb ik mij persoonlijk nooit bezig gehouden met numerologie en astrologie, maar kwam het in de wereld als vanzelf tegen d.m.v. al die vreemde contacten.
    Dus adviseerde ik hem via internet of via boeken zelf te gaan zoeken naar ... en zijn geboortenaam en zijn afkorting Jos... wetende dat dat zijn kracht- of macht-naam gaf.
    Daarnaast vroeg hij mij of het corpus callosum de enige oorzaak was van ons Ego en/of daar nog andere oorzaken waren van ons Egocentrisch gedrag.
    Maar goed.
    Het werd een levende discussie, nadat hij zijn dopesale had uitgeplozen en reageerde de laatste mails niet meer met Jos, maar met Joseph.

    It's all in the word and the word is God.
    En als er dan iets van dit alles je leven kleurt is het wel je geboortenaam en je familienaam.
    En zo eindigde ik met...

    Goeiemorgen Joseph [haha klinkt goed]
    Jos is de kracht of macht en Joseph is neutraal.... zoals ik al vertelde.
    Natuurlijk is het moeilijk om voor je kennissen en vrienden opeens je naam te veranderen, maar ik denk wel dat het je meer rust geeft.
    Menselijk gezien is het ego-probleem de grootste vijand van onszelf en dat komt door de verkalkte brug.
    Maar kosmisch gezien is het geniaal
    Je stuurde me allerhande Bijbelse sprookjes, waar ik niet op reageerde.
    Maar in ons "testament"staan ook veel waarheden zoals o.a. "Zij die oordelen zullen veroordeeld worden".
    Ons oordelen in goed en kwaad is daar één van.
    Maar het is en blijft een groot probleem om dit - als je zou willen - het midden te eren tussen beide.
    Ik gaf een homeopatisch dokter eens - als test - een homeopatische doses van corpus callosum.
    Enkele dagen later belde hij me op en vertelde me dat hij helderziend was geworden en daardoor vrijwel direct de diagnose kon zien en zodoende veel meer patienten kon behandelen.
    G.v.d. hij voelde zich machtiger dan ooit....Dus dat werkte averechts.
    Lachen toch!!!
    Met andere woorden... Naar mijn bescheiden mening is er geen ander kruid tegen gewassen dan -zoals de Bijbel verhaalt - "door schade en schande wijs".
    Tot slot je achternaam...
    Dit is waarschijnlijk de afkorting van Maarten's zoon.
    Als ik alles bij elkaar optel lijkt het me dat je uit een heel simpel - misschien - boerengezin komt waar veel armoede is geweest.
    Zo krijg je de naam Joseph [ van Joseph en Maria ] en Lucien als zijnde "licht in de duisternis'.
    Ben benieuwd of dit klopt.
    Ik kreeg de naam van mijn grootvader en zette zijn werk voort als zijnde de zoektocht naar de zin van het leven
    Dat was ook mijn stamboom.

    Maar [haha] een mens is nooit tevreden en dus ...
    Beste Siegfried,
    heel arm waren mijn ouders niet maar ze hebben heel hard moeten werken om hun vijf kinderen op te voeden,ze hebben ons goede waarden meegegeven
    als voornaamste doe een ander niet wat je zelf niet zou willen en oordeel niemand ook jezelf niet.
    Natuurlijk mag je wat je wil op je blogje zetten.
    Dat homeopatisch spul kun je dat ergens kopen?zou het graag eens uitproberen.Als gepensioneerde bouwvakker heb ik alle tijd.
    groetjes Joseph.

    Dat ik dit verzoek niet kon inwilligen was misschien een domper, maar het was wel een bijzonder gesprek en laat weer eens zien hoe heel veel ouders hun kinderen geen familiaire stamboom-naam geven , maar namen kiezen met hopen voor beter voor hun kroost.

    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen