Nawoord

Spreken in vergelijkingen opdat gij het nu wel verstaat.
Wat maakt de Bijbel zo mysterieus?
Het is geschreven in vergelijkingen opdat gij het niet verstaat!
En dat noemen wij het ‘’waarheidsboek’’?
Heeft U zich dat nooit afgevraagd?
Erflastig hebben wij dit vreemde boek zo’n 2000 jaar in onze genen vastgelegd.
Er zijn tientallen oorlogen door ontstaan en uiteindelijk hebben wij het door scheiding van Kerk en Staat maar naast ons neergelegd.
Doen we iets fout?
Na een studie van ongeveer 30 jaar ten aanzien van oude wijsheid over cyclische processen - die allen elkaars gelijke zouden zijn - kreeg ik een beter beeld over de vergelijkingen in dit ‘’Waarheidsboek’’ alsmede de oorsprong en de zin ervan.
Dit is mijn laatste poging om via dialogen de zin van de hedendaagse waanzin met elkaar te bepraten.
Laat mij hier één ding duidelijk zeggen.
Ik doe dit alles, omdat ik zelf erg blij ben met het weten dat het nooit anders had kunnen gaan en/of in de sterren beschreven stond en gun dat iedereen.

Siegfried Bok.


Voetnoot blog beheerder:
Siegfried is 12 november 2014 van ons heen gegaan.
Er zal beperkt gemodereerd worden op dit blog.
Er is een mogelijkheid tot inzending van uw eigen persoonlijke verhaal. Email dan uw stuk naar archiefbok@gmail.com en dan zal het archief team kijken of uw stuk de moeite waard is te plaatsen op dit blog.


Note augustus 2015: De eindtijd site is uit de lucht. Via deze link is de hele site in zip-formaat te downloaden. Uitpakken op de computer en double click op het bestand index.html.
Daarnaast staat op webarchive de eindtijd site gearchiveerd.

De DVD is online beschikbaar op het archief


zaterdag 1 december 2012

Zijn er nog vragen onbeantwoord t.a.v. de mens en het hele evolutieverhaal?



Op het blogje lijkt het er niet op, maar...
Voor mij zijn er nog vele puzzelstukjes van “ons zijn zoals we zijn” die nog niet helemaal en vele nog helemaal niet zijn blootgelegd.
Ik ben dan ook nog steeds zoekende naar hoe alle cycli  allemaal elkaars gelijke zijn en zeker naar allerhande menselijke aspecten..
En naarmate ik mij dieper in die materie verdiep des te meer vragen er opgeroepen worden.

Enkele daarvan zijn ...
- Hoe kan men ooit geweten hebben dat de mens zijn levensloop zou verdubbelen en waardoor “het tweede leven na 40 “ begon ,,, na een midlife-crisis?
- Hoe kan men ooit voorspeld hebben dat wij naar gelijkheid zouden groeien?
Maar welke gelijkheid? Zeker nu in deze tijdsfase van “sexuele revolutie” is het zeker geen groei naar gelijkheid van man en vrouw..
- Hoe kan het dat de ziektecyclus zich aeonisch herhaalt?
En dat terwijl de erflast, die ziekte in lichaam en geest  en/of de genen doet ontstaan alleen maar lijkt toe te nemen?
- Wat is de oorzaak geweest van het ontstaan van de verkalkte brug en waarom werd deze aeonisch steeds ernstiger?
- Wat is het aandeel van de mens in dit hele evolutie-spel?
Is hij werkelijk de kroon op God’s Creatie, die evolutie heet?
- Waar komt het introvert zijn en extrovert zijn bij de mens vandaan ?
Bestaat zoiets als introvert / extrovert ook bij dieren, want uiteindelijk stammen we toch van de apen af?
- Hoe kan het dat dit fenomeen van introvert en extrovert van generatie op generatie wisselt?
Ik kan het dan wel vergelijken met de jaarringen van een boom, die zomers [extrovert] snel groeien en in de winters “verharden”, maar tenslotte zijn we geen bomen.
- Waarom is er de introvert versus extrovert in man/vrouw relatie, die steeds extremer wordt als gevolg van groeiende erflast ?
- Waarom is er de shift introvert versus extrovert van vader op zoon en van moeder op dochter ?
- Waarom is er nu duidelijk progressief de erflast-shift vader op dochter en moeder op zoon.
Deze shift was er naar mijn weten allereerst nog niet, maar is nu meer dan evident.
- Waarom worden eicellen bij de vrouw bij conceptie aangelegd zijn en sperma bij de man dagelijks vernieuwt ?
- Waarom is - of beter gezegd was - opvallend vaak de eerstgeborene van vaders erflijn ?.
- Waarom krijgen sommige ouderparen meer dochters of meer zonen ?
- Waarom worden steeds meer mensen linkshandig ?
- Ligt de levensloop voor iedereen individueel van A tot Z vast of kunnen wij die levensloop  met ons “gezond verstand” [haha] beinvloeden?
Mijn gevoel zegt dat het eerste waar is en als ik naar mijn eigen bizarre leven terugkijk heb ik alle valkuilen zelf opgezocht  om die vreemde stamboom-ouderen bij leven te mogen of moeten ontmoeten. En daar speelde mijn buitenwereld - zeker weten - een essentiële rol in.
Ik wil het nog sterker vertellen.
Het leven wat wij nu met vallen en opstaan leven hebben wij al exact met dezelfde interesses en valkuilen iedere sterretijd al beleefd en dit geldt zelfs voor iedere stamboom-generatie.

Dit zijn nog maar enkele facetten, die mij bezig houden en waar geleidelijk steeds meer dingen hun plek krijgen in het grote verhaal.
Dus ben ik nogmaals gaan zoeken in de evolutie-proces als geheel in de misschien ijdele hoop om o.a. antwoord te vinden op bovengenoemde vragen.

Bijna de hele  evolutie van het leven is een aanpassen en/of adaptatie aan aardse energie-veranderingen en uitvoerig beschreven op de website als zijnde een zeer complex verhaal dat gestuurd wordt door wisselende kosmische energieën gelijk wij hier nu zomer en winter en dag en nacht hebben.
Ik schrijf “BIJNA” , omdat de atmosferische en aardse reactie op die kosmische energiewisselingen de enige vorm van bescherming was voor Moeder Aarde tot aan de komst misschien van de warmbloedige levensvormen, maar in ieder geval zeker de mens.
Het mooiste verhaal op de website vind ik persoonlijk nog altijd de vergelijking tussen de Genesis en de zwangerschap [ http://www.wetenschap-eindtijd.com/de_zin_planetaire_leven/de_zin_van_het_leven_1/de_zin_v_h_planetaire_leven_2/de_zin_v_h_planetaire_leven_2.html ]
Maar ook de zoektocht  van ons steeds zieker worden  in lichaam en geest  op zich was al een hele kluif, die ik slechts met hulp van Chinese nalatenschappen t.a.v. cyclische processen van groot tot klein , met hulp van Bijbelse vertellingen via mijn stamboom-ouderen alsmede de huidige wetenschap in grote lijnen hervonden heb.
Wat mijn zoektocht in de  huidige wetenschap  het meest intrigeerde was wel het electronen-microscopisch onderzoek waarin door Koltrick werd aangetoond dat er behalve in een omloop van een electron twee keer een micro-BigBang plaatsvond , maar vooral dat er  vlak voor die knal een beat en/of een hartslag in dat electron was waargenomen. [ Helaas ben ik de link van dit onderzoek kwijtgeraakt.]. Het is daarin identiek aan de evolutie van het leven waar aanvankelijk ook geen hartslag was.
Is dit beeld niet bijzonder als zijnde gelijkheid van alle cycli?!
Maar hoe die cyclische ziekte-processen  - eindigend in kanker  en AIDS - zich aeonisch konden herhalen was voor mij tot op heden nog een totaal raadsel, want je zou toch zeggen dat die verzieking met der tijd steeds ernstiger zou worden.
Dit laatste  is een raadsel waar ik nu misschien iets meer duidelijkheid in heb gekregen en daarmee ook een beeld krijg hoe onze verkalkte brug kon ontstaan en aeonisch in ernst toeneemt,.
Het gevolg van dit hersendefect is dat  wij niet alleen steeds “vuriger” en zieker werden, maar eveneens steeds verder van iets wat heet “de nagelaten waarheid” af kwamen staan.
U bent het hiermee misschien helemaal niet eens, maar helaas zijn denken en weten wel elkaars spiegelbeeld. Men noemde dit vroeger respectievelijk het Ik-bewustzijn en het collectief bewustzijn, dat steeds verder uit elkaar groeide.
Ik vertaalde dit - misschien in Uw ogen cynisch - als dat wij groeiden naar IK-Goden van ons eigen kleine denk-üniversum, waardoor iedere dialoog met der tijd in een ongenuanceerd discus werpen naar elkaar veranderde.

Ik was al begonnen met het verhaal, maar helaas werd het zo veel en daarmee zo  chaotisch springen van de hak op de tak .
Dus zag ik mij genoodzaakt dit verhaal in vele stukjes te knippen, want anders zien U en ik zelf ook door de bomen het bos helemaal niet meer..
In die “bovenwereld” met al die sterren en planeten heb ik me nooit verdiept en zal mij er ook nooit in verdiepen, want ik heb al genoeg aan de wereld om mij heen: een wereld die er met de dag gekker en bijzonderder uit gaat zien.
Maar onderwijl weet ik maar al te goed hoe wij - als wij echt weet hadden van de “oude wijsheid der astrologie” - wij ons hele leven als op een presenteerblaadje vooraf zouden kunnen voorzien.

Ik zal als eerste via de evolutie proberen een antwoord te geven op de grote verschillen tussen man en vrouw , die erflastig zo spiegelbeeldig zijn als dag en nacht.
En ...
Mocht iemand t.a.v. bovengenoemde vragen een eigen visie hebben of zelf misschien nog vragen of andere bijzonderheden  te melden hebben in dit hele verhaal dan hoor ik het graag.


7 opmerkingen:

  1. Hoi Siegfried,
    Ook ik heb nog meer dan genoeg vragen waarvan er enkele bijzitten die je hier stelt. Ik denk wel of merk daarin wel op dat ik ze waarschijnlijk stel vanuit een oppervlakkiger overzicht waardoor sommige vragen die eerst verdieping eisen ook niet opkomen.

    Ik begin bij je eerste vraag over de verdubbeling van onze levensloop. Het lijkt mij dat zij dit hebben kunnen afleiden uit ander gevonden weten... dat wij zouden uitgroeiende tot een mensenplaag. Zonder die verdubbeling zou ons aantal immers een stuk minder zijn ? Zij moeten misschien ook een enkele cyclus perfect hebben kunnen bestuderen ? waaruit is gebleken dat aan het einde van de cyclus de verbrandings snelheid zo verlangzaamt dat er in die periode twee keer langer met een hoeveel energie gedaan kan worden ? En veroudering is in alle cycli tegelijkertijd verlenging of rekken ?

    Pascal.


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Pascal,
    Natuurlijk zijn vragen altijd het gevolg van oppervlakkigheid.
    Ook bij mij was dat en is dat nog steeds zo.
    Ik mag dan zo'n 40 jaar met dit spel van evolutie bezig zijn geweest, maar vragen zin er nog te over.
    Maar helaas stelt men slechts vragen aan zichzelf en geeft dan vaak ook antwoord aan zichzelf en is het probleem "haha"opgelost.
    En het probleem zoeken we toch altijd bij de ander?!?!
    Of zie ik dat verkeerd?
    Maar in mijn ogen zijn we het probleem zelf en dan kiezen we nog een partner, die de tegenpool is.
    Lachen is het wel.

    Dan de verdubbeling van onze levensduur.
    Natuurlijk is dat somewhere in iets wat heet cyclische processen te vinden.
    Natuurlijk kunnen we er ons met een "Jantje van Leiden" afmaken door te zeggen dat dit het gevolg is van onze technologische REvolutie.
    Natuurlijk kunnen we er ons van af maken door ons "angsthazen-gedrag' als gevolg van die verkalkte brug, waardoor wij ons hele leven - individueel en collectief - zoeken naar oplossingen voor alle gevaren.
    We doen toch de hele dag niet anders?!?!
    Waren we niet als mensheid "in den beginne" bijna uitgestorven?

    Natuurlijk kunnen we ook stellen dat dit de mensenplaag heeft veroorzaakt, maar als wij beseffen dat met name de vrouw - zeker met kinderen - het meest kwetsbaar is en daarom - in tegenstelling tot de dierenwereld - nachtelijke bescherming eiste van de man [ ik zet dit maar in de verelden tijd ] en je weet dat sperma dagelijks vers wordt aangeleverd en dus altijd in is voor een vrijage komen er ook vanzelf meer kinderen.
    Het 1 kind beleid in China heeft ook niet bijgedragen aan een vermindering van die spleetogen ! haha.
    Dus daar ligt m.i. jouw mogelijke conclusie niet.
    En dan niet te vergeten dat wij in de grote wereld op gezette tijden elkaar als beesten afslachten en met miljoenen tegelijkertijd gaan hemelen heeft dat toch ook geen zoden aan de dijk gezet?
    Maar dat de aarde steeds meer energie nodig heeft om netjes rond de zon te draaien is zeker.
    En dat de mens daarin de kroon op God's Creatie is, is -zeker op dit blogje - toch een open deur intrappen?

    Maar terugkomend op je eerste zin is het toch jammer [ niet jammeren Bok ] dat er nooit vragen zijn op dit bizarre forumpje?
    Ik zal me vooreerst met die andere vragen bezig houden en denk dat we dn een stukje verder komen in dit spel der Perfectie.

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goeie morgen,
    Even tussendoor en misschien een weinig off-topic..?
    Momenteel kijk ik naar buiten.. en zie weer zo een geweldig mooi veryangend 'warmhoudtfenomeen' van moeder aarde.
    Voorafgaande aan een periode van sterke afkoeling van de aardse atmosfeer legt diezelfde atmosfeer een geweldig wit isolatiedeken neer op de nog 'warme' vruchtbare yinne ondergrond die daardoor beter in leven blijven kan...?
    Als dat geen mooi voorbeeld is van de perfectie 'weet' ik het niet meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha Fons,
    You are right.
    En ik vind het ook volkomen terecht dat op de snelwegen gestrooid wordt, want het asfalt gwwft toch ook bescherming!?!
    Of zie ik dit verkeerd?
    Maar dat we nu ook massaal de kachel opstoken is toch ook zo'n opstekertje voor onze Moeder?
    Het is dan ook niet te hopen dat Assad zijn chemische wapens gaat inzetten, want dan kunnen we speciaal voor onze Moeder er beter aan doen door massaal oorlogje te gaan spelen.

    Holy Shit.... was behoorlijk off topic.
    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pascal,
    Nu je toch nog met zoveel vagen zit...
    Kan jij me vertellen waarom de faraos hun pyramides bouwden voor het hiernanogmaals?
    Ook dit komt allemaal uit de koker van de "oude wijsheid" die wij als mongolen met een hersendefect allemaal verkeerd geinterpreteerd hebben.
    Het is net zo bizar dat vele Bijbel-idioten echt denken dat Jesus weder op zal staan.
    En toch ...
    Toch zijn wij in alles volkomen correct voorgelicht door die "Oude Wijzen uit het oosten".

    Ik vraag je dit nu, omdat je op je werk toch niets te doen hebt en als je vrij bent is het echt geen weer om met je kinderen te gaan wandelen.

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha Siegfried, een juiste inschatting... las net je laatste artikeltje.
    Natuurlijk komt dat voort uit hun nalatenschappen dat het leven oneindig is en de pyramide en/of zoals ik het lees ''vuur in het midden'' is naar mijn idee de gedachte weer door deze vorm opgewekt te worden bij een volgende samenstand van sterren. Terwijl lijkt mij de oude wijzen deze vorm zoals een kampvuur gebruikte voor crematie en daaraan ook symbolisch het branden in Uranus en/of de kern van energie koppelde... voor die kosmische oneindigheid.
    Er zitten natuurlijk nog veel meer onbegrepen nalatenschappen in zoals blijkt uit de exacte opbouw van deze piramides. Het zijn puur metaforen geweest voor de kosmische cyclus en daarin zit lijkt mij dan ook de ''ex-acte'' opstapeling in het zwarte gat die gebeurd door de cycli van sterverbranding verborgen... maar ik heb me er nooit echt in verdiept.

    Pascal.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach Pascal,
    Ik wil het je nog gekker vertellen.
    Ik liep mijn leven terug tot aan de Maya's.
    Ik liep mijn leven terug en als ik dat omkeer betekent dit toch dat ik vroeger al wist dat ik hier weer terug zou komen?
    En geldt dit niet voor iedereen?
    Iedereen roept dan wel dat het leven als een kinderhemd "kort en bescheten " is, maar als ik dat nu terugkijk heb ik dit leven al -tig keer bewandeld en dit geldt dan voor iedereen.
    Ieders leven is daarin anders en zo heeft nu - zeker de jeugd - deze vreemde uittredingen. Het enige verschil is dat vrijwel niemand zo'n gekke levensloop heeft gehad als ik.
    Daarom gelooft bijna niemand het en werden deze mensen als "gekken op de brandstapel" verbrand.
    Wat dat betreft heb ik wel verdomd gel geluk gehad.

    Als ik nu terugkijk naar mijn "leuke gesprek" met de inspecteur volksgezondheid die mij achter de tralies wilde zetten ....
    Was ongeveer hetzelfde.
    En wat zei die stem van binnen op dat cruciale moment???
    Dat dit één van mijn voorouders was, is duidelijk.
    Ieder normaal mens zou bibberen van angst en ik begon te schaterlachen en zei "Ik heb Uw diagnose ... Wilt U hem weten?
    Hij bromde en zei tegen die ohoog gevallen angsthaas.
    U leidt aan arrogantia precox of vooringenomen arrogantie en U gaat eerder het gevang in dan ik".
    Het kwam er uit zonder dat ik het besefte.
    Toen ik buiten stond stond ik te bibberen op mijn poten en dacht echt dat mijn uur van de waarheid geslagen was.
    Ik heb nooit meer iets van dat zooitje gehoord.
    Maar goed...
    Ik ga dit verhaal verder uitdiepen als laatste zinloze snoepje van ons zijn.

    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen