Nawoord

Spreken in vergelijkingen opdat gij het nu wel verstaat.
Wat maakt de Bijbel zo mysterieus?
Het is geschreven in vergelijkingen opdat gij het niet verstaat!
En dat noemen wij het ‘’waarheidsboek’’?
Heeft U zich dat nooit afgevraagd?
Erflastig hebben wij dit vreemde boek zo’n 2000 jaar in onze genen vastgelegd.
Er zijn tientallen oorlogen door ontstaan en uiteindelijk hebben wij het door scheiding van Kerk en Staat maar naast ons neergelegd.
Doen we iets fout?
Na een studie van ongeveer 30 jaar ten aanzien van oude wijsheid over cyclische processen - die allen elkaars gelijke zouden zijn - kreeg ik een beter beeld over de vergelijkingen in dit ‘’Waarheidsboek’’ alsmede de oorsprong en de zin ervan.
Dit is mijn laatste poging om via dialogen de zin van de hedendaagse waanzin met elkaar te bepraten.
Laat mij hier één ding duidelijk zeggen.
Ik doe dit alles, omdat ik zelf erg blij ben met het weten dat het nooit anders had kunnen gaan en/of in de sterren beschreven stond en gun dat iedereen.

Siegfried Bok.


Voetnoot blog beheerder:
Siegfried is 12 november 2014 van ons heen gegaan.
Er zal beperkt gemodereerd worden op dit blog.
Er is een mogelijkheid tot inzending van uw eigen persoonlijke verhaal. Email dan uw stuk naar archiefbok@gmail.com en dan zal het archief team kijken of uw stuk de moeite waard is te plaatsen op dit blog.


Note augustus 2015: De eindtijd site is uit de lucht. Via deze link is de hele site in zip-formaat te downloaden. Uitpakken op de computer en double click op het bestand index.html.
Daarnaast staat op webarchive de eindtijd site gearchiveerd.

De DVD is online beschikbaar op het archief


vrijdag 18 mei 2012

Het afscheidscollege van Prof. Dijkgraaf als hoogleraar van het KNAW.



Daar stond Prof. Dijkgraaf dan “pronto” te wezen in de Koepelkerk van Adam, waar  de ware Eva vanwege de emancipatie van de vrouw schitterde door afwezigheid.
Het toeval wilde dat ook het Hemelvaartdag 2012 was.
Toeval?
Is het niet dat wij spreken over toeval vanwege onwetendheid, omdat in het kosmisch proces van oneindig bewegen niets aan het toeval wordt over gelaten?
Het is voor mij in ieder geval een dag om nooit te vergeten, maar daarover later meer.
Drie kwartier kreeg hij de tijd om ons te vertellen over de wondere wereld boven ons, maar naar zijn zeggen had hij het ook wel in 5 minuten kunnen doen.
Het klonk wel erg arrogant, maar toen hij in zijn openings-speech vertelde dat de huidige wetenschap nog hooguit 5 % van de kosmos heeft ontdekt ebde die gedachte weg.
De dag tevoren had van Nieuwkerk in “De Wereld draait dol” hem al aangekondigd als zijnde een groot verlies voor Nederland, omdat dat hij was genomineerd om de “pater familias” te worden van de wereldberoemde Princetown University in Engelenland.
Stephen Hawking , Einstein en vele kopstukken waren hem al voorgegaan.
Over het werk aldaar vertelde van Nieuwkerk hoe dit elite-gezelschap van astrofysici als ware monniken met elkaar mediteerden onder het oog van studenten, die soms mee mochten doen aangezien domme vragen nu eenmaal niet bestaan.
Toen ik dit alles hoorde zei ik tegen Maria nog dat ik graag als “dokter in de weetnietkunde” aldaar een dagje zou willen bijwonen om mijn visie en vragen over “de Goddelijke Kosmos” met als kroon op Gods Creatie Mensdom neer te leggen om mij vervolgens naar de slachtbank te laten leiden.
Nu twee dagen later is er van dit verlangen weinig meer over en zie en besef ik wel dat mijn voettocht naar het verleden in realiteit meer weg heeft van een sprookje dan dat het “waarheidsvinding” was.
Het enige waar ik me dan misschien voor op de borst kan slaan is dat wij inderdaad uit “sterrenstof” geboren zijn.
Maar zelfs dit is zeer twijfelachtig, want dit heb ik gewoon maar uit de Bijbel gejat.
Ten tweede besef ik nu ook meer dan ooit waarom ik als “magiër” uit de Koninklijke Maatschappij der Geneeskunst werd gezet en waarom ik  - toen ik tegenstribbelde - voor alle duidelijkheid voor volk en Vaderland gek werd verklaard.
Gedane zaken nemen geen keer en mij nu schuldig voelen over mijn waanzienigheid lost niet op.
De kosmos staat - zoals U hebt kunnen vernemen - niet alleen nog maar in zijn kinderfase en de evolutie gaat nog duizenden jaren door als het gaat over iets wat heet “de oerknal”.
Want het Zwarte Gat is nog maar zo klein als een kleine voetbal en ...
Welk een nonsens ik vertelde over de Melkweg als zijnde de navelstreng tussen het Moederlijke Zwarte Gat en het Yange Uitdijende deel van onze sterrenhemel en/of de zwangerschap in het groot , moet U maar snel vergeten.

Tenslotte was het geen toeval dat ik in de kleine uurtjes van onze Hemelvaartsdag wederom een uittreding had, waarbij mijn navelstreng van het leven was doorgeknipt.
Verder kreeg ik geen informatie en toen ik verbaasd wakker werd voelde ik mij triester dan ooit, want ik voel al tijden dat mijn tijd hier op aarde verstreken is.
Ik hoop echt dat U mij vergeeft dat ik de vertellingen van 1001 nacht als waarheid met U wilde delen. Het bleken bij nader inzien waarschijnlijk toch sprookjes te zijn.
Helaas weet ik ook als geen ander dat “aderlijk bloed” stikt en titels en eer in deze wereld van leugen en bedrog wel het summum van triestheid is.
De tijd zal het leren.

34 opmerkingen:

  1. Sorry,
    Had in het floddertje de TV uitzending vergeten erop te zetten voor hen die die uitzending hebben gemist.
    Hier is ie dan http://www.hebikietsgemist.nl/aflevering/104350/nederland-3/de-wereld-draait-door/aflevering-van-donderdag-17-mei-2012.html

    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nathalie Wokke18 mei 2012 om 16:21

    Beste Siegfried,
    Ook ik heb gekeken naar die uitzending en mede dankzij jou had ik al snel door dat het lulkoek was.Mijn Vader had mij over het programma getipt,omdat ik daar zo mee bezig ben,was zijn mening. Ha maar toen ik hem destijds jouw boekje liet lezen wilde hij er niks van weten! Maar eigenlijk heeft die Prof. Dijkstra het,weliswaar per ongeluk, goed gedaan toch? Want toen hij het uitdijen nogmaals zo mooi demonstreerde knapte de ballon haha. Ach het zal mij allemaal nog een worst wezen. Zelfs zonder jou bevindingen kan toch eigenlijk iedere gek zien dat het een aflopende zaak is met de mensheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Siegfried,

    Nu lees ik je bericht en het is toch godverdoemmij geen toeval... want de woorden ''gedane zaken nemen geen keer'''kwamen ook bij mij naar boven borrelen.
    Wat ik van de strekking van dit bericht moet maken weet ik niet zo goed maar ik kan je wel zeggen dat de heren weetnietschappers van tegenwoordig echt niet weten wat het leven is en alleen bij grote schade en schande het licht zullen gaan zien.... maar helaas zal die schade de dood tot gevolg hebben.
    Maar oké, ik geloof nu eenmaal toch in sprookjes.

    Pascal.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha Nathalie,
    Leuk dat je weer effe hier bent.
    Vond jij dat die man het goed gedaan had?
    Geef mij dan maar die Amerkiaanse komiek, die regelmatig door Matthijs van Nieuwkerk door het beeld flippert.
    En die Big Bang met die ballon?
    Het is toch net een plaatje voor een kleuterklas?
    Als ie er nu bij had gezegd dat de oorzaak van die Big Bang het Zwarte Gat was, was het nog iets.
    Hier in dit deel van het Uni-Versum komt nooit een Big Bang.
    Nou ja nooit????
    Op aarde maken wij een Big Bang met onze kennis van de kern van energie , die het aardse leven gaat vernietigen.
    In dit deel van de kosmos kan alleen een Big Crunch komen.
    Dat althans zijn mijn gedachtekronkels.
    Neen... het spijt me.
    Als ik het een cijfer moet geven geef ik hem een 1 voor de moeite.
    Dat kreeg ik ook een keer op de middelbare school toen ik een proefwerk Frans inleverde met alleen mijn naam.
    Toen ik de lerares vroeg waarom een 1 zei de "voor de moeite".
    En toen ik daarop zei "Godverdomme, Als ik dat geweten had had ik mijn naam 10 keer opgeschreven".
    Het resultaat laat zich raden.

    En dan Pascal...
    Wat borrelt er nog meer bij jou van binnen?

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha daar ben ik weer.
    Hebben jullie het college van onze Dijkgraaf [wat zouden zijn voorvaderen zijn geweest?] inmiddels bestudeerd?
    Laat ik nauw vergeten zijn om ons "parallelle Universum" af te breken!
    Is het niet zoals alle wetenschappers lijden aan een ziekte, die ik in deze context "parallelle wetenschap"zal noemen en/of een mateloze fragmentatie.
    In mijn simpele beleven zijn die parallelle explosies en/of mini Big Bangs met sternieuwvorming niets meer dan -sprekend in termen van zwangerschap - recycling van sterrenstof waardoor de navelstreng van het leven - in de Melkweg - zich geleidelijk sluit.
    Als wij straks die kernoorlog gaan maken en er vliegen toevallig "aliens" voorbij zullen zij roepen "Kijk daar heb je weer zo'n parallel Universum.

    Wat ik trouwens leuk vond in zijn hele betoog was dat de temperatuur van de vrije ruimte in dit uitdijende deel weinig verschilt van het absolute nulpunt in het Zwarte Gat. Zou dit ongeveer 1 baktun zijn?
    Zijn er wiskundigen in de zaal?

    Maar al met al leven wij in mijn beleven hier op aarde als mensheid met zo'n 6 miljard "parallelle universele Goden" en/of parallelle Universa en kunnen we die -tig boeken van Dijkgraaf beter in onze dijken begraven tegen de zondvloed.
    Wat ik ermee wil zeggen is "ieder mens is uniek", maar wel in zijn eigen Universum.

    Sorry, ik draaf door.
    Ik probeer slechts "alle vergelijkingen, opdat gij het niet verstaat" verstaanbaar te maken en dat is o.a. de spiegel van onze huidige wetenschap.
    Blavatski benoemde dit zo kernachtig met "Kennis leidt tot machteloosheid".

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch weer met grote verbazing kijk ik hier naar het schamele aantal reacties over die geniale "conference" van Dijkgraaf over zijn visie dat wij nog lang niet "uitgemendeld" zijn.
    En dat terwijl er steeds meer naar buiten komt dat wij echt "aan het einde onzer dagen beland zijn".
    Ben ik dan echt voor iedereen die hier meeleest zo verdomd duidelijk geweest?
    Het kan me gewoon niet voorstellen.
    Misschien zijn de meesten "stiekem gluurders", die van het hele verhaal toch weer een sprookje maken om daaruit nog wat levensenergie op te doen.
    Jammer is het wel.

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha Siegfried,

    Als je natuurlijk weet waarom de huidige wetenschap zo bezig is en op deze manier dan is het ook kinderlijk éénvoudig.
    Het enige wat ik zie is de machteloosheid achter de mensdommigheid omdat deze wordt ingevuld als genialiteit. De setting is voor mij althans de enige waarde van dit fimpje en niet de inhoud maar misschien als ik het onderste boven binneste buiten vertaal...
    Ik zie echte wiskunde ook als ''het kunnen wissen'' en in dit geval dus al die parallele universums herleiden tot het absolute nulpunt...hahaha.. gelukkig kan ik in mijn universum nog mezelf uitlachen totdat ook die explodeert.

    Pascal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha Pascal,
    Las vanmorgen in een boekje van Maria over "Oude Chinese Wijsheden van Confusius , Lao Tsé en vele anderen een prachtige uitspraak in deze context: "Mensen vergeten dat zij zelf het heelal zijn".
    Dit kan toch niet anders dan dat men toen al wist dat de mensheid zichzelf als ware Big Bang zou gaan opblazen?
    Misschien trek ik conclusies die totaal niet kloppen, maar tot op heden lijken mijn voorouderlijke informaties akelig precies te kloppen.

    Wat mij het meest verbaasde was wel dat hij met veel bombarie over miljoenen lichtjaren sprak, maar kennerlijk niet in de gaten had dat hij naar miljoenen lichtjaren in het verleden zat te kijken en daaruit conclusies trok over onze toekomst.
    Met die getallen kon ik totaal niets wat het was te groots, maar de gedachte dat de Big Bang in het Zwarte Gat al lang geweest is kwam er wel weer door bovendrijven.
    En daar komt nog bij dat de aarde alleen bezwangerd kon worden van levenswater en leven door die Yinne energie.
    Als ik dit in vergelijking met de zwangerschap zelf bezie, kan het volgens mij alleen op het moment dat in de "navelstreng Melkweg" micro-explosies door recycling plaatsvinden als teken van de op komst zijnde bevalling
    Can you follow me?
    Is het zo gegaan?
    Was Mars ons voor omdat de afstand tot de zon groter en/of kleiner was to.v. het Zwarte Gat?
    Zo dit zo is zouden op andere planeten zoals o.a. Jupiter nog eerder leven zijn geweest "naar model van het heelal.
    Ik weet het echt niet.
    Die vragen had ik graag allemaal aan die omhoog gevallen "dijkgraaf" gesteld, maar na zijn hele lezing lijkt dit net zo krankiorum als waar ik hier mee bezig ben.
    Ach...
    Het houdt me van de weg....zullen we maar zeggen.

    Lulletje onbenul

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste lulletje onbenul.....
    Ik heb die lezing nu een keer of 3 bekeken......maar hoe komt het nou dat ik telkens weer zoveel van al zijn theorieën(opdat gij het niet verstaat) terug kan vinden in onderstaande link ?

    http://wetenschap-eindtijd.com/kosmologie_en_astronomie/de_perzik/de_perzik.html

    Of ben ik nou te simpel voor woorden.?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fons...
    Ik meldt je direct aan voor medewerker van Dijkgraaf in Princetown.
    Dit is in één woord geniaal.
    Weet je wat ik erin zag...
    Het slijpen van een potlood met zo'n antiek slijpertje en waar de krullen de Melkweg voorstelde. Ik zag zelfs dat ie bij het gummetje was aangekomen.
    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Eigenlijk dacht ik als eerste aan het weglopende water in een doucheputje " de turbulentie" op weg naar het zwarte ga(riool) waarna alles weer overnieuw gaat.
    Ook in ons DNA zit die 'rare' draaiing zou daar ook iets achter zitten...?
    Overigens ben ik bang voor de 'boze buitenwereld' dus laat de extroverte wereld van prince - town mij neus maar voorbij gaan.
    Ik houdt me verscholen achter de gewillige takken...en achter de anonimiteit van het blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha Fons,
    Gelukkig had ik mijn verzoek tot waterdrager voor die dijkgraver nog niet ingediend.
    Tijdens mijn "last supper " vond ik je wel erg lullig had beantwoord.
    Als toetje kreeg ik een ijsje met walnoten [ representatie van "our brain"] en
    toen kwam ik vanzelf terug bij "die perzik".
    Toen vroeg ik me echt af of je ooit wel eens eens een perzik gegeten had: 60 % pit en 40 % "levend vlees" en/of ons bewegen Universum.
    Ken je de gezegde...I love you because I hate you.?
    Blijf jij maar lekker onder je "wilgentakjes" mijmeren over het hiernanogmaals.
    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Siegfried,
    Nee ik kende "dat gezegde" nog niet maar het komt mij voor dat het ook weer te maken heeft met twee 'tegenstellingen' die elkaar eeuwig in beweging zullen houden....?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha ha Siegfried,
    .....en ik heb nog nooit een perzik opgegeten met die gewichtsverhoudingen vanwege het
    'simpele' feit dat ie dan bijna geen 'eetbare'voedingsstoffen meer over heeft en nog maar een paar % verwijderd is, van de 'big bang' ofwel 'de ontkieming'naar de nieuwe plant.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ach Fons...
    Ik heb de handdoek eigenlijk al lang in de ring gegooid.
    Op alle terrein worden we belazerd waar we zelf bijstaan en er lijkt niemand te zijn die hier tegenin gaat. Het is overal "Ikke Ikke en de rest...."
    Volgens mij zijn we al lange tijd levend in "de lof der zotheid" en/of "gek doen om niet gek te worden".
    Wat voor mij ooit begon als een serieuze poging het spel van energieën van groot tot klein bespreekbaar te maken, is niet meer verworden dan "tijdverdrijf".
    Als je het mij vraagt is het leven al zo dood als een pier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Siegfried,
    Dit doet mij weer denken aan 'de twee communicerende vaten waarbij het water in het communicatiekanaal even terugstroomt waarna het stil valt....en stilstaand water gaat rotten net als het vruchtvlees van de perzik net voordat 'het nieuwe leven' hiernanogmaals van start gaat...zonder ons kakelende kippen zonder kop...w ant die komen als het stof is neergedaald pas weer om 'de boel' weer in beweging te houden over tig miljard jaar...als het perpetuum mobilé waarna de hele wetenschap al sinds mensenheugenis naar zoekt....? Toch...?
    Mijn ego heb bevestiging nodig..!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fons,
    What are you doing?
    Ben je filosoofje aan het spelen?
    In die wereld krijgt het ego alle bevestiging waar hij naar op zoek is.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja das waar...maar als mens wil ik toch zo af en toe..het onmeetbare blijkbaar samen vatten tot een voor mij 'beheersbaar geheel" ....ga weer snel "in een mandje melken" een oud gezegde voor zinloos" tijdverdrijf"
    Ge-zond buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Siegfried en Fons,

    Misschien leuk om te vermelden dat de dichtsbijzijnste waargenomen explosie in de melkweg 13000 lichtjaar verwijderd zou zijn geweest in toevallig het sterrenbeeld boogschutter.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Supernova_1604

    Mijn inziens worden deze Big Bangs dichterbij ons wel steeds zwakker dat omgekeerd is aan het proces op planeten.

    Tevens lijkt het mij ook dat het zwarte gat veel dichterbij is dan dat men denkt en/of afleidt aan de roodverschuiving van het licht want het licht beweegt zeker niet rechtlijnig.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Haha Pascal,
    Het is jammer dat Nico ons geen astrologie-les geeft.
    Ik weet er helemaal niets over.
    Ook het verhaal op Wikipedia is voor mij veel te moeilijk om te doorgronden.
    Ik houd het er voor eerst maar bij dat de Melkweg de navelstreng is tussen ons en het Zwarte Gat waardoor het afval van de sterrenverbranding in het Zwarte Gat wordt gezogen voor het Nieuwe Levens en/of leidt tot de omkeringscyclus in het Heelal.
    En wetende hoe de zwangerschap op gang komt als de navelstreng zich sluit via "vreemdlichaams-reacties" en getriggerd wordt door de baby die zijn eigen stofwisseling ter hand neemt[micro-Big Bangs] en gezien de enorme afstanden, neemt voor mij de gedachte steeds meer plaats dat er misschien al lang een nieuwe Big Bang heeft plaatsgevonden.

    Over jouw idee dat deze "Super Nova explosies" dichter bij ons zwakker worden, kan ik echt geen zinnig woord zeggen.
    En ook over je visie dat het Zwarte Gat veel dichterbij ligt houdt ik mijn kakel.

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sorry Pascal en Fons...
    Misschien moet ik zeggen "sorry allemaal" dat ik de laatste tijd soms wat korzelig reageer en/of zo scherp uit de bocht vlieg.
    Het is mijn probleem.
    Ik ben me terdege bewust dat ik met mijn publiceren van de oude Wijsheid de -nu wel duidelijk -ijdele hoop had verder te komen met de ontrafelingen, want ik ben me terdege bewust dat ik nog slechts de hoofdlijnen in kaart heb gebracht.
    Zo had ik o.a. gehoopt dat anderen artikelen zouden inzenden die het beeld completer hadden gemaakt.
    En mede in het zien dat het nu op alle fronten fout gaat en er ondanks dat nog steeds niets naar buiten komt, voelt het echt als een "mission impossible".

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ha ha Siegfried,
    Als ik de hoofdlijnen ofwel de bodem en de staken van een mand 'opzet'en ik daarna vraag aan elke voorbijganger deze af te maken, zijn er vast mensen die dat proberen willen maar omdat 'de oude kennis' verdwenen is/lijkt en vervangen door nieuwe technieken zal nagenoeg niemand het wandwerk volledig in kunnen vullen en de mand 'compleet' afmaken, dit wellicht tot mijn grote verbazing...(en ergenis) want het lijkt zo simpelals ik uitleg hoe te werken.....
    Slechts stukken zullen worden ingevlochten maar waarschijnlijk niet op de juiste plaats en volgorde waardoor het in mij beleving een rommeltje wordt.
    Doch elke poging is wel gebaseerd op een diepe 'kennis' van zaken.
    Ok het is in beeldspraak... maar slechts oefenen/praktiseren zal uiteindelijk leiden tot 'het geheel'of zoals jij zo vaak citeerd uit 'het waarheidsboek'bijbel ...."door schade en schande worden wij wijzer" op het juiste moment in de juiste volgorde,in gang gezet door ons steeds meer "falend ego" zoekend naar oplossingen van steeds onhandelbaardere problemen.
    Kortom je hebt waarschijnlijk niks aan dit gezeur maar jouw 'sorry' wordt zo wel iets verklaarbaarder voor mij maar is (voor mij) nergens voor nodig.
    De kleine stukjes van 'de zin' die ik nu (via jouw)denk te kunnen zien hebben mijn leven dr niet ongelukkiger op gemaakt ook al lijkt het menselijk gezien dan een onmogelijke missie....met zo af en toe een 'lichtpuntje'van zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ach Fons,
    Natuurlijk is dit kort door de bocht van mijn kant.
    Al was het alleen al waar bij anderen de emoties en vastgeroeste denkbeelden liggen, die beide "de dood in de pot" zijn, maar dat daaraan tornen "mijn dood" betekent.
    En als ik dan zo mijmer, snap ik ook wel dat de monniken van weleer "massaal zijn afgeslacht" en er nog een klein groepje "Witte broeders" in het geheim verder zijn gegaan.
    En dan wordt ook duidelijk waarom recentelijk in Duitsland die vele "geheime genootschappen" ontstonden ... evenals de Kabbalisten in de Joodse gemeenschap. Nostradamus werd ook niet voor niets als gevaarlijk gezien.

    En tenslotte leerde ik veel van alle voor mij vreemde reacties hier, waarover ik echt moest nadenken hoe bepaalde beeldvormingen hebben kunnen ontstaan.
    En het vreemde is dat langzaam maar zeker ECHT alle cycli elkaars gelijke zijn en dat - als je goed luistert en kijkt [ook naar reacties] je gewoon alles kan zien.
    Natuurlijk is dit voor mij hooguit procenten of zelfs minder, maar kan me voorstellen hoe "echte wijzen" zonder veel moeite hun naasten in een oogopslag hun doopsale konden trekken.
    Gelukkig kan ik dat niet, want dan heb je geen leven meer.
    En als ik echt iets zie dat zwijg ik of maak ik mij met een joke belachelijk.
    Dat laatste is meer dan interessant, omdat de reactie hierop fantastisch is.
    Moet je maar eens proberen.

    Tenslotte...
    Kreeg gisteren een mailtje van onze locale krant dat ze het artikel aan een freelance journaliste hadden gestuurd met het verhaal natuurlijk.
    Weer de volgende lacher.

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja tis om moederloos van te worden..
    Ha ha ....je zou ze voor de eer kunnen bedanken en vertellen dat je al in zwaar overleg bent over de keuze tussen plaatsing in de weekendeditie van de Telegraaf of AD....De leugen krijgt dan leugen als antwoord ....ben benieuwd naar hun Egoistische re aktie ha ha
    Oh nee das weer een "leugentje om bestwil" maar misschien wéér een mooi bewijs hoe wij in alles de 'beste' willen zijn.... ha ha

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Fons...
    Moederloos????
    Dat ben ik al zo'n 15 jaar.
    Ik snap dat jij leugen graag met een leugentje wil beantwoorden.
    Neen...keihard recht door zee, dan ben je het eerste waar je wezen moet.
    Had deze week nog een bizarre grap:kreeg een boete in de bus van de RDW-flitser[400 euro] voor onverzekerd rijden.
    Wist al helemaal niet meer dat ik me ooit verzekerd had.
    Kijk ik na een dag mijn papieren nog eens allemaal na en bleek dat mijn verzekering 2 maanden verlopen was en nog op het oude adres in Reutum stond.
    Bel die lui en daar zeggen ze dat ik geen automatische afschrijving had gekozen. Maar ik ben daar al 3 jaar weg.Dus ergens klopte iets niet.
    Werd afgezeken door een telefoniste met "eigen schuld, dikke bult".
    Lange brief eroverheen dat ik het naadje van de kous wilde en anders...Moskovitz.[haha]
    Geen antwoord en zo belde ik vanmorgen weer.
    Een keurige heer.
    Na 20 minuten kwam het verhaal eruit: communicatiefout bij ABN en verzekering. Na 25 minuten een copie van de foutverklaring van verzekering naar RDW en ... ik kon weer rijden.
    Oh Fons...
    Ik haat deze wereld waar mensen de computer zien als "heilige geest" en nog steeds geloven dat de krant, de dokter, de rechter ons correct voorlicht.
    Zum kotzen.
    Als ik dan ook nog eens zou liegen ...
    Dan was ik toch nooit millionair geworden?
    Ik ga er een glaasje wijn op inschenken.
    Alcoholist S.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Beste Spiritualist ...roes weer uit geslapen ?
    Om weer een beetje 'ontopic van de lezing ' te komen.....
    een vraag/stelling ivm gelijkheid van alles
    Zouden we in deze 'onze waarheid' een synoniem kunnen noemen van de onzichtbare 'zwarte materie' en 'onze leugen' synoniem van de zichtbare 'witte materie'in de kosmos...het één kan niet zonder het ander en houdt elkaar in beweging op weg naar de het tijdelijke midden "de hele waarheid" waarna alles weer opnieuw begint ?

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Geachte filosoof,
    Om terug te komen op de lezing en het enthousiasme hier [nogal tegenstrijdig] lijkt het me naar aanleiding van je vraag - waarvan ik de strekking niet snap - leuker of interessanter om het allereerst te hebben over "Ons karakter en hoe we daar mee omgaan".
    De bijbel liet ons na dat wij aan het einde der dagen naar God's gelijkenis zouden groeien.En aangezien wij erflastig hebben meegekregen is God goed en zo zetten we altijd ons beste beentje voor en/of laten wij ons van de beste kant zien, kleden ons zo perfect mogelijk en tonen ons liefdevol en respectvol richting onze naaste totdat...
    Wauw!!! Als men een vlekje op het blazoen laat zien breekt de hel los.
    Zo worden wij opgevoed van de wieg tot het graf opgevoed en gebrainwashd.
    En onderwijl eisen de ouders haast dat je iets bereikt en het liefst beter dan zij het hadden.
    Lachen, want ten eerste zijn dit al twee absolute tegenstrijdigheden en bovendien houdt beter tezelfdertijd ook slechter in.
    En dan hebben we de gezegde "Kleine kinderen en dronkaards speken de waarheid".
    Voor mij zijn wij gegroeid naar "Ieder mens is uniek" en "De ster van zijn eigen Universum".
    Dat is ons "parallele Universum" en al door Confusius voorzegd.
    De spanningen in onze unieke erflast lopen nu zo hoog op dat die ieder moment kunnen exploderen.
    Ik werd adelijk opgevoed met de wijsheid "oordeel zacht en wees een zegen" en uitgerekend die adelijke tak verbandde mij tot de Duivel.
    Feitelijk gebeurde hetzelfde in de medische wereld.
    Toen ik het hazenpad koos naar Portugal kookte ik van woede over de wijze waarop ik buitenspel was gezet.
    Ik ga hier niet dieper in waarom ik daar die allerdiepste uittredingen kreeg [ het is aards en kosmisch tegelijkertijd ], maar het gekke is dat ik daarna mijn boosheid totaal niet meer beleefde.
    Is dat wat heet "Door schade en schande wijs"?
    En ik merk bij mijzelf dat ik nu - in de wereld waar ik in sta - mij vaak gedraag als "een lulletje rozewater". Ik kleed me als een zwerver in de ogen van de elite in het Bargapark en zo lang ik maar zwijg of mijzelf als imbiciel gedraag gaat alles goed.
    Ik kan je zeggen dat dit bizar voelt.
    Ik doe dit niet bewust, maar het gebeurt gewoon.
    Het voelt bizar, omdat het velen aan het lachen brengt waardoor ik bekend ben als "de grappenmaker of de zot".
    En word ik sereneus op de man af dan draait iedereen zich om of wordt kwaad.
    Fons...
    Wij zijn in alles wat wij doen de leugen zelf "verworden".
    Het is simpel, omdat goed en kwaad niet bestaan.
    Maar wat ik wel diep van binnen voel - en dat voelt bizar - is dat ik als zombi totaal niet meer functioneer.Het lijkt wel, maar dat is de schijn die bedriegt.
    Om terug te komen op je filosofische vraag zijn wij al bijna gegroeid naar het Zwarte Gat en het is nog slechts wachten op de Big Bang.

    Ik vrees dat mijn antwoord je niet bevredigt, maar helaas heb ik niet meer.
    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. p.s Fons,
    Vond op Xandernieuws nog een leuk stukje over onze vermeende goedheid, die nu tot geniale hoogte is gestegen.
    http://xandernieuws.punt.nl/?id=659723&r=1&tbl_archief=&
    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geachte heer Bok,

    Het is in mijn ogen inderdaad aards en kosmisch tegelijkertijd en dus actie-reactie tegelijkertijd en/of een kruispunt.

    Mij bevredigd het wel maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een eigenwijs lulletje rozewater ben in een wereld waarin ik zo anders beleef. Iedereen uit zich zo vol van zekerheid over algemeen voorgeschoteldheid maar weten niet wat ze vreten.
    Wij zijn mijn inziens inderdaad al gegroeid tot het zwarte gat en bevinden ons in de waarnemingshorizon.... of met andere woorden: we leven in illusie.

    Achja, het is jammer dat ik ben verworden tot een stier zonder ballen en heb je ooit wel eens os gezien ? Ik zat...haha

    Pascal.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dank Siegfried,
    en bevredigd het antwoord mij ?...dat weet ik niet maar zie wel overeenkomsten in mijn eigen leventje o.a. als "de ideale schoonzoon" die,toen die z'n lul voor de zoveelste keer achterna wilde lopen ineens "een waardeloze onzorgzame leugenaar" werd in de ogen van eigen en schoonfamilie....en ja ze hadden mensenkennis ...
    Vanaf dat moment ben ik gaan zoeken hoe het toch zo gekomen kon zijn en kwam uiteindelijk bij mijn eigen 'toneelstuk' terecht van lief doen om lief gevonden te worden .
    Ik kon en mocht hun plotselinge zienswijze niet eens veroordelen en ben ze nu dankbaar voor de spiegel die werd voorgehouden.
    Dat ik daardoor bij mijzelf en ook bij 'anderen' het 'konkelen' ben gaan zien is het 'kadotje' geweest zal ik dan nog maar positief..ha ha eindigen..
    Om toch nog maar één keer op de lezing terug te komen ...."De ballon knalt altijd toch nog onverwacht midden in het gezicht"

    'de illusionist' die nog hélemaal niks wist

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Beste allemaal,
    Terwijl mijn computer net zo ver aan zijn eind is als zijn baas, plaatste ik op het archiefblog een krabbeltje over de nu terminale fase van verkankering.
    http://siegfriedbokarchief.blogspot.com/2012/05/kredietcrisis-en-hyperalimentatie-bij.html
    Ik plaats het hier, omdat onze top-astroloog best eens gelijk zou kunnen krijgen en dan weet U waar U aan toe bent en ...
    Wat U nog kan doen weet ik ook niet.
    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goedemorgen Siegfried,
    .....Eindelijk dacht ik wordt dan op meerdere fronten 'openlijk' toe gegeven dat het 'fout'gaat op diverse grote fronten.
    Als eerste een bericht in het NOS journaal waar melding werd gemaakt van de 'toekomstige botsing' van ons melkwegstelsel met het andromeastelsel.
    Uitgebreid werd vertelt dat dit volgens wetenschappers zeker ging gebeuren.
    ....Overigens werd op het eind gemeld dat de aarde dit sowieso zou overleven waaruit wij mensen dan weer de conclusie zouden kunnen trekken dat ook wij hier 'goed van af zouden komen'....(wat denk jij hiervan Nico)

    http://nos.nl/artikel/378910-botsing-sterrenstelsels-voorzien.html

    Als tweede hoorde ik de voorzichtig getrokken conclusie's van christenunie Arie Slob die openlijk zijn twijfels uitsprak over de korte termijn val uit of van de Euro waarschijnlijk ingegeven door verkiezingsretoriek....en door zijn angst van zien.
    Gelukkig meldde hij dat er een onderzoek zou gaan worden gehouden naar de effecten van een deling in de eurozone.
    Dat dit overkwam als een dokter die tegen de patient zegt "we verwijderen de armen van uw lichaam maar u kunt alhoewel iets rustiger gewoon verder leven" had hij waarschijnlijk pas door toen een financieel analist vragen begon te stellen over de on mogelijkheden hiervan.

    http://www.eo.nl/tv/knevelenvandenbrink/artikel-detail/arie-slob-en-mathijs-bouman/

    Terwijl ik dit opschrijf besef ik dat ik eigenlijk 'blij' leek te worden van deze ogenschijnlijke openheid......en dat maakte mij tegelijk weer 'bang' en nogmaals bewust van de harde feiten en de dichtbijheid hiervan terwijl we er hier toch al zo een 6 jaar over kakelen.....!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. haha Fons,
    Je eerste vraag laat ik als astronomisch onbenul liggen voor Nico.
    Maar wel effe een kleine correctie omdat het Andromeda is ipv. adromea.
    En ik zou ik niet heten als ik niet even op Wikipedia zocht waar een hele stamboom van "kosmische namen" op stond.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Andromeda_(mythologie)
    Dit als hulpje voor Nico [hahaha]om hem uit zijn cocon van zelfbescherming te halen.

    En wat de wereldsituatie kleurt is wel dat alles in een onvoorstelbare stroomversnelling gaat en ik vrees met grote vrezen een nieuw kabinet er niet meer inzit en dat de Bilderberg/Rockefeller/Rothschild alliancie dat de touwjes zelf al ter hand hebben genomen.
    De berichten van Xander-nieuws liegen er niet om en krijgen steeds meer de kleur van rood bloed.

    Tenslotte komt hier vanmiddag iemand van Goud-Portal om te horen hoe ons geldprobleem zeer binnenkort verleden tijd is.
    Of hij hierover iets durft te schrijven is nog maar de vraag, want "geloven doen mensen niet meer in de Kerk maar uit hun eigen".

    En "eind goed al goed" kan ik je melden dat onze hond "Fiesta" eindelijk zo afgetraind is dat hij konijntjes vangt en die keurig netjes voor de baas laat liggen.
    Net op tijd dus!!!

    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hoewel het blogje niet of nauwelijks nog levensvatbaar is en de wereld er steeds grimmiger uit gaat zien, toch nog even iets bijzonders t.a.v. de oude weetheid, die wij - als voorzegd - aan het einde der dagen zouden hervinden.
    Gisterenavond - 2 november - kwam Mathijs van Nieuwkerk op De wereld draait door met een mededeling dat Prof. Dijkgraaf binnenkort een lezing gaat geven over "het allerkleinste".
    Gaat hij ons vertellen hoe de kleinste eenheid van functie - het atoom - de weg naar oneindig bewegen heeft gevonden?
    Gaat hij ons zelfs vertellen dat er in het electron - net als in de evolutie op aarde - er behalve een micro-Big Bang plaatsvindt er tevens vlak voor die Big Bang iets te zien is van het ontstaan van een hartslag?

    Tevens is het bijzonder dat CERN-geleerden een vergadering hebben gepland met "Godsgeleerden".

    Zijn dit Bijbels voorzegd geen tekenen van de eindtijd?

    Siegfried

    BeantwoordenVerwijderen