Nawoord

Spreken in vergelijkingen opdat gij het nu wel verstaat.
Wat maakt de Bijbel zo mysterieus?
Het is geschreven in vergelijkingen opdat gij het niet verstaat!
En dat noemen wij het ‘’waarheidsboek’’?
Heeft U zich dat nooit afgevraagd?
Erflastig hebben wij dit vreemde boek zo’n 2000 jaar in onze genen vastgelegd.
Er zijn tientallen oorlogen door ontstaan en uiteindelijk hebben wij het door scheiding van Kerk en Staat maar naast ons neergelegd.
Doen we iets fout?
Na een studie van ongeveer 30 jaar ten aanzien van oude wijsheid over cyclische processen - die allen elkaars gelijke zouden zijn - kreeg ik een beter beeld over de vergelijkingen in dit ‘’Waarheidsboek’’ alsmede de oorsprong en de zin ervan.
Dit is mijn laatste poging om via dialogen de zin van de hedendaagse waanzin met elkaar te bepraten.
Laat mij hier één ding duidelijk zeggen.
Ik doe dit alles, omdat ik zelf erg blij ben met het weten dat het nooit anders had kunnen gaan en/of in de sterren beschreven stond en gun dat iedereen.

Siegfried Bok.


Voetnoot blog beheerder:
Siegfried is 12 november 2014 van ons heen gegaan.
Er zal beperkt gemodereerd worden op dit blog.
Er is een mogelijkheid tot inzending van uw eigen persoonlijke verhaal. Email dan uw stuk naar archiefbok@gmail.com en dan zal het archief team kijken of uw stuk de moeite waard is te plaatsen op dit blog.


Note augustus 2015: De eindtijd site is uit de lucht. Via deze link is de hele site in zip-formaat te downloaden. Uitpakken op de computer en double click op het bestand index.html.
Daarnaast staat op webarchive de eindtijd site gearchiveerd.

De DVD is online beschikbaar op het archief


vrijdag 14 januari 2011

Het THEATER LA VIDA... deel 2 ‘’DE ERFZONDE’’


Dames en Heren,
Ik hoop dat U genoten hebt van het glaasje champagne dat als dank voor de vele jaren van overvloed voor U klaar stond.
Nu moet ik beginnen aan het moeilijkste deel van mijn...
Mag ik het mijn Oudejaars conference noemen en U vertellen dat er geen Hiernanogmaals zal komen?
Het is echt zonde en ‘’God die in de Hemelen zijt’’ noemde het niet voor niets ERFZONDE, die als een smet over de mensheid ligt en bijna lag.
Gek genoeg liet HIJ ons na... God overzag zijn Schepping, zag dat het goed was en hij liet ze... aanmodderen zou ik er achteraan hebben gezegd, want...
De smetteloos witte doktersjas heeft er werkelijk alles aan gedaan om de mensheid als ware plaag te laten uitgroeien.
Opdat gij het niet zoudt verstaan noemde hij het ‘’sprinkhanenplaag’’.
Wie schrijft er nu een boek - dat ook wel waarheidsboek wordt genoemd - in vergelijkingen, opdat gij het niet verstaat?
Dit is toch bolle waanzin of...
Ben ik soms gek?
Wie leest er nu zo’n boek of gelooft er zelfs in???
Begrijpen deed ik er geen snars van en de ontcijfering kostte zo goed als mijn hele leven.
En toen ik door had waarom dit boek zo geschreven was...
Wauw...
Toen kon ik  begrijpen, dat ik tot zondebok was gepromoveerd door KNMG en de Staat.
Niet dat ik er rauwig om was, want door die schade en schande werd ik iets wijzer.
Het was dus een Gods geschenk.... zal ik maar zeggen.
Maar nu kan ik dan ook volmondig zeggen...
Dokters kunnen er best trots op zijn, want door hen en hen alleen wisten wij wel onze gemiddelde levensduur te verdubbelen en wel van 40 tot 80 jaar.
En dit was zeker niet voor niets!!!!
Was dat ook niet door ‘’Onze Vader ’’ voorzegd?
We hebben er dan wel over een midlife-crisis rond het 40-ste levensjaar aan overgehouden, maar daar was Prozak dan ook voor uitgevonden.
Prozak????
What’s in the name!!! My GOD!!!
Zou het woord niet zuiver blijven tot het einde der tijden?
Misschien vraagt U zich af waar de idee vandaan komt dat wij ‘’natuurlijk’’ 40 jaar zouden kunnen worden, maar dit is erg simpel.
Biologische studies hebben aangetoond dat alle zoogdieren exact 52 keer de zwangerschapsduur leven.
Het enige wat U ervoor moet doen is rekenen en daar hebben wij onze denkmachine voor ontwikkeld, want...
Onze eigen denkmachine staat op klappen en vreemd genoeg gebeurde dit iedere sterretijd.
Ik ga daar nu niet op in, want ook mijn tijd dringt.

Mag ik allereerst vragen wie van U gelovig is?
Ja graag met handopsteking... zoals bij stemmingen van de CDA gebeurt.
Dank U.
Mag ik U gelovigen vragen of het niet bijzonder is, dat dit alles is voorzegd?
Zou ‘’Onze Vader’’ echt helderziende zijn geweest?
Geen wonder dat de volkswijsheid het heeft over ‘’God ende vertrouwen’’.

Mag ik nu vragen wie er niet gelovig is?
Oh U meneer met Uw kale hoofd... Mag ik U vragen waar U wel vertrouwen in heeft?
Gelooft U echt niet?
Gelooft U ook niet in Uzelf?
Vindt U Uzelf niet goed, die U bent?
Ja toch???
Maar mag ik U dan vragen waaraan U zich spiegelt?
Goed en kwaad zijn toch zeer betrekkelijke begrippen?
Of niet soms!!!
Wat zegt U?
Oh!!! U bent die U bent.
Wie is het met meneer eens?
Kunnen wij dit ook in stemming brengen met handopsteking?
Wáááttt???????????
Bijna allemaal?
Fantastisch!!!
Wauw!!!
Dat is nu precies wat onze vader had voorzien en hij stuurde ons zijn zoon als profeet en noemde hem JE SUIS en/of IK BEN.
Of... mag ik het vertalen met...
Ik ben God van mijn eigen Universum en/of mijn kleine Ik-wereld?
U bent bijna allemaal Ik-Goden dus!!!
Geen wonder dat U op verwarmde pluche-stoelen zit .
Goddelijk toch!!
Geen wonder dat het zo’n rotzooitje is in de wereld, waar iedereen zijn eigenDOM verdedigt.
Geen wonder ook dat U iedereen met wijze raad en daad wilt helpen als Uw naaste in de problemen zit.
U lijkt meneer de dokter wel of Greenpisser - zeikers over de natuur, die toch vergaat, omdat meneer de dokter primair verantwoordelijk is voor de mensenplaag.

Is er een dokter in de zaal?
U daar meneer... Mag ik U ex-collega noemen?
Voelt U zich aangesproken?
Wat zegt U... ‘’Als ik het zo zeg een beetje???’’
Nou dat is niet nodig hoor, want God noemde het knowledge en/of kennis als zijnde iets of iemand dat men oppervlakkig kent.
En zei ‘’Onze Vader’’ ons niet dat we alle wijsheid aan het einde zouden hervinden met REsearch?
Gelukkig weet U nog net niet wat kanker voor een bijzondere aandoening is, anders was U zeker al aan het twijfelen gegaan en/of Uw smetteloze ‘’witte jas van Heiligheid’’ zelfs neergelegd.
Mij werd die er om uitgetrokken... op last van de ‘’Koninklijke’’ club... zal ik maar zeggen.
Maar moedig vind ik wel van U dat U twijfelt, want...
Twijfel is toch het begin van wijsheid?
Of niet soms!!!
En die kennis hebt U opgedaan aan de Universiteit.
Daar zit niet toevallig het woord Universum in en dit werd ooit gesymboliseerd met God.
Vroeger - heel vroeger - heette het ‘’het AL’’ en later AL-LA [Uni-Versum].
Daarom zijn we allemaal totaal schizofreen geworden als zijnde God van ons eigen Ik-wereldje.
Dat probeerde ik in het eerste deel duidelijk te maken met AIDS en aidsen.
Dat schizofreen zijn is niets meer dan de evolutie van ons denken.
Die ERFZONDE is ons denken in goed en kwaad.
En collega...
Na mijn leven te hebben gegeven om achter de bron van ons lijden te komen, was mijn simpele conclusie dat ziekte een poging was van de natuur om de symbiose tussen mens en natuur te proberen te herstellen, maar dat onze knowledge om te overleven dit progressief dwarsboomde.
Over de achterliggende reden van dit Gods spel hoop ik aan het eind van deze avond nog te praten, opdat U niet met lege handen naar huis gaat.

Héhé... nu ben ik eindelijk waar ik wilde zijn.
Godverdomme, wat is het toch moeilijk om iets te vertellen aan mensen, die denken dat ze goed zijn, die ze zijn!!!
Maar nu hoop ik echt dat ik het ijs - althans voor vanavond - gebroken heb en verder kan gaan met het inhoudelijke deel van onze erfzonde: de evolutiecyclus van ziekte.
Jaja .. U kunt het geloven of niet, maar dáár en dáár alleen ligt de bakermat van onze ziekte in lichaam en geest.
Goed en kwaad belevingen zijn slechts emoties, die als ze eenmaal zijn vastgeroest in de genen keiharde statements zijn; statements die onuitwisbaar zijn in ons DNA.
Het zijn allemaal wapens om jezelf staande te houden: staande te houden uit angst voor de dood!
Nu zijn we uitgegroeid - genetisch gemanipuleerd door het leven - tot één wandelende tijdbom... zal ik maar zeggen.
Emoties zijn spanningen: electrische ladingen, die...
Laatst las ik in de krant dat iemand zichzelf geëlektrocuteerd had. Hij was op slag verstoffelijkt.
Er was niets meer van diegene over!!!
Diegene???
Wat een vreemd woord.
Zou het te maken kunnen hebben met de genen?
We bestaan toch allemaal slechts op basis van onze genen?
Vroeger - laat mij zeggen in de tijd van Adam en/of toen wij net van aap tot naakte aap werden -  waren wij nog allemaal gelijk.
Toen was er nog echte democratie.... als U begrijpt wat ik bedoel.
Nu is dit schijn... zoals alles eigenlijk.
Maar van vader op zoon en van moeder op dochter liepen we allemaal een andere weg met allemaal andere ervaringen ten aanzien van goed en kwaad.
Daarom is iedereen ook verschillend gebakken.
Al die ervaringen liggen in onze genen verankerd, omdat...
Omdat het allemaal electrische spanningen zijn, die onze genen aantast.
En die genen sturen lichaam en geest!
Of om preciezer te zijn: De geest - onze hersenen - sturen het lichaam en samen vormen zij een eenheid.
Mag ik U vragen ?
Hoe kunnen wij nog van een samenleving spreken als iedereen anders gebakken is en iedereen zijn eigen oordeel heeft ten aanzien van goed en kwaad?
Dan leven we toch in een pure ‘’gemeen’’schap met elkaar?
Toch!!!
Sorry, ik geloof dat ik weer te snel ga en voor Uw gevoel afdwaal, want ik zie U zo bedenkelijk kijken.
Bent U zich dit alles bewust???
Volgens de oud-minister van ‘’Onderen-wijs’’ hebben kinderen al een kosmisch bewustzijn!!!
Ga er maar aanstaan!!!!

Mag ik allereerst de directie van het theater vragen of er politie in de zaal is, want het wordt eerst nog vele malen erger, alvorens we bij ‘’de verlichting’’ zijn aangekomen.
U dáár???
Oh fijn, want ik wil straks wel veilig naar huis... snapt U???
In Amen Rika mag iedereen al wel zijn eigen geweer hebben om zich te verdedigen tegen het kwaad, maar hier niet. Ook dat heet evolutie: evolutie van de angst, die denken heet.
Snapt U?
Dames en Heren,
Ik schreef jaren geleden een boekje “In de ban van de genen’’.
Het was mijn medisch onderzoek naar mijn hamvraag ‘’Wat is ziekte en waarom komt er steeds meer ziekte én steeds meer dokters.
Mijn simpele conclusie was ‘’Dan doen we toch iets fundamenteel fout’’?
En waar kwam ik uit...
Bij ons karakter, waar we allemaal zo trots op zijn.
Het genenonderzoek was toen nog niet of nauwelijks van de grond gekomen.
Toen ik netjes aan de Koninklijke zijlijn werd geplaats als ‘’edelslager’’ ging ik nog effe door in het verguisde alternatief cirquit.
Ik deed mijn onderzoek toen o.a. met electro-acupunctuur, het HLB-bloedonderzoek  en kinesiologie [zoekt U dit - collega - maar na op internet].
Ik was met zekerheid de allerslechtste acupuncturist.
Want ik had er niet voor gestudeerd, doch een LOI avondcursusje gevolgd.
Maar... desondanks en samen met mijn inmiddels genetisch vastgelegde dokterjas - haha en die kon zelfs de KNMG mij niet uittrekken - leerde ik toch heel anders kijken.
Electro-acupunctuur is niet alleen metingen van meridianen of energiestromingen in het lichaam, maar een meting van energie van de organen.
En dáárin zag ik dat lichaam en geest één was, want ik kon vrij nauwkeurig zien wie hartelijk was of harteloos, wie iets op zijn lever had of bij wie een steen op de maag lag.
Gewoon met metingen van organen!!!
Men kon er zelfs mee zien of er kanker was: kanker, waarvan die leer ons vertelt dat het om een recyclings-ziekte ging en die men ook wel verachtingscyclus noemt.
Is het niet verbazend dat wij nu als gekken aan het recyclen zijn en op alle manieren verachten dat het fout gaat?
Dit moet toch ooit geweten zijn?
Naar mijn bescheiden mening ligt daar de bakermat van God?
Voor mij is dit nu een retorische vraag, maar U - als God van Uw eigen Ik-wereld - veracht die oude wijsheid die komt uit het land waar een bergtop himmelhoch jauchzend naar de hemel reikt. Himmel-ohj-ja...dat hadden we kunnen weten!!!
Met dat onderzoek zag ik ook de groeiende suikerzucht van de kinderen als een uiting van onze erflast, die zij niet meer konden dragen en...
Uw genieten van het glas champagne in de pauze!!!... zal ik maar eerbiedig zeggen.
De hersenen kunnen nu eenmaal niet zonder suikers om dit allemaal te kunnen verwerken.
Weinigen kennen acupunctuur en men vroeg me vaak ‘’Bent U helderziende?’’
Dan moest ik lachen en zei :‘’Ik ben net als U gewoon ‘’mensdom’’.
Als iedereen dit zou beleven zou de wereld er echt anders uit hebben gezien!!!
Maar helaas staat iedereen op zijn/haar ‘’karakter-strepen’’... zal ik maar zeggen.
Nu zo’n 30 jaar later is het genenonderzoek in stroomversnelling gegaan.
Als alles!!! zou ik haast zeggen.
Mag ik U gelovigen vragen?
Stond het niet in de Bijbel dat aan het einde der dagen...?
Het grappige is dat alles wat ik aan het geduldig papier heb toevertrouwd - zelfs in werelds gerenommeerde medische bladen - nu allemaal lijkt uit te komen.
En dat sterkt mij natuurlijk enorm in dit voor velen ‘’doemscenario’’ over het naderende einde.
Maar laat mij verder gaan.
Betekent dit niet dat ook lichaam en geest steeds onevenwichtiger worden?
Betekent die groeiende onevenwichtigheid niet tevens, dat wij steeds zwakker worden en dus steeds meer bescherming nodig hebben om te kunnen overleven?
Is alles daarmee niet zo groot zo klein?
Men behoeft iemand letterlijk of figuurlijk maar op zijn tenen te staan of ‘’de hel breekt los’’.
Als ik nu achter in de zaal met mijn afstandsbediening een rotje afsteek...
Dan staat er morgen in de krant dat er een bomaanslag was gepleegd.

Leven we daarmee al op de rand van totale hysterie, tenzij we ons op ‘’Wilderisaanse’’ manier beveiligen?
En dan staat er in de Bijbel dat de laatste wereldwijde oorlog tussen Oost en West zal gaan en zelfs dat de Europese ‘’gemeen’’schap slechts 14 dagen zou stand houden.
Dit laatste staat nu al ter discussie en... met een wereld vol met kernbommen ziet het er bepaald niet rooskleurig uit.
Jammer dat Gods-vertrouweling Herman Finkers niet kon komen, want ongetwijfeld had hij ons de boeken kunnen openen.
Als men nu van mij aan wil nemen dat God als symbool staat voor het Universum, kunnen we toch maar één ding aannemen...
Dit moet toch ooit in de perfectie geweten zijn?
Was dit dan de bedoeling dat deze evolutiecyclus zo wreed zou eindigen?
Want anders kan er toch niet in de Bijbel staan “God overzag zijn creatie, zag dat het goed  was en hij liet ze’’?
En al helemaal niet dat dit waarheidsboek eindigt met ‘’Aan het einde der dagen, zullen wij de waarheid HER-vinden en het zal rauw op onze maag liggen?
Is er dan godverdomme helemaal niemand in de Westerse wereld die zich dit afvraagt?
Sorry dat ik vloek, maar ik kan niet anders en bovendien...
Mag ik niet vloeken naar de kosmos vanwege dit luguber spel?
Zijn we zo ‘’allemachtig’’ Egocentrisch geworden, dat het ons geen flikker interesseert?
Ik schreef hierover het boekje ‘’De illusies van God en wetenschap’’ en...
Het bleek zelfs voor de Slegte nog niet iteressant genoeg om het in de schappen te zetten.
En daarmee is mijn enige conclusie op mijn laatste vraag een puur retorische.
Het spijt me dat ik het zeg, maar zo is het.
Kijk!!!
Dat de journalistieke wereld er niet over mag praten is vrij logisch, want zij zijn met handen en voeten gebonden aan onze Goddelijk geworden Staats-regels in deze Orson Welles systeemdictatuur, maar boekhandelaren niet!!!
Neen, het is veel erger!!!
We zijn allemaal God van ons eigen universumpje geworden en niemand doet een bek open uit angst voor het godsnakend harde systeem.
En dit is meer dan nodig en veel meer dan vroeger toen we het nog afkonden met ‘’de 10 geboden’’. Die tijd ligt al ver achter ons.
Toen waren we - wat dat betreft nog als lammetjes.
En dan liet dit waarheidsboek ons ook nog na dat wij ziende blind en horende doof zouden worden aan het einde der dagen.
Ja ...
Dit geldt ook voor U meneer de dokter, die met Uw smetteloze witte jas en na jaren studie op kosten van de gemeenschap nu zelfs al boos wordt als een ‘’patientia’’ U tegenspreekt.
Geldindrang en geldingsdrang is het wachtwoord in deze ‘’gemeen’’schap geworden.
Dat houdt ons allemaal - rijk of arm - nog net staande.
Niets meer en niets minder!!!
Ik hoop dat ook U nog het lef hebt om even te blijven zitten, want we gaan zo nog een kleine pauze inlassen.

Gisteren was er een man op TV die sperma-donor was en vol trots vertelde dat hij  waarachijnlijk al 80 kinderen had verwekt.
Hij voelde zich vereerd dat zijn sperma was uitverkoren voor moederloze moeders en alle omstanders vereerden hem in het programma ‘’De dolgedraaide wereld van Matthijs’’.
Is het niet huilen van het lachen?
En diezelfde avond  zond de KRO een programma uit over ‘’Hoe vertel ik het mijn ouders dat ik homo ben’’: een teken dat hij uitgeMENDELd was en daar kom ik zo direct op terug.
En dat mag allemaal wel?
Ja!!! Dat mag wel, want het is volksvermaak en [haha] educatie tegelijkertijd.
Kan het lachwekkender in deze mensenplaag-wereld?

Laat ons even rust nemen.
Ik ben nog net niet klaar.
Ik moet U eers nog vertellen van de cyclus van ziekte die volgens een vast stramien verloopt en tenslotte wat de zin was voor ons lijden aan ziekten en oorlogen, alsmede wat de zin van dit hele evolutie-proces is... geweest.
En dan zal blijken...
Dat niemand - maar dan ook helmaal niemand - schuldig is.
En dit - lieve mensen - werd ons nagelaten als ‘’over de doden niets dan goeds’’.

Ik dank U vooreerst en hoop slechts dat U nog terugkomt na deze kleine pauze.

2 opmerkingen:

  1. dag siegfried

    Als kanker hier op deze planeet ziekte nr 1 is en ik er vanuit ga dat alle cycli in het universum elkaars gelijke zijn ,wat gebeurt er dan op dit moment in de kosmos aan kanker ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hai Bertil,
    Lees het lange verhaal over cycli in de kosmos op de website.
    Hier kort door de bocht...
    De typische eigenschappen van kanker zijn vooral recycling van afval en cel-nieuwvorming.
    Dit gebeurt de eindfasen van sterretijden ook.
    Het is afval van de "sterreverbranding" dat niet via de Melkweg kan worden afgevoerd vanwege sterke Yinne energie uit het Zwarte Gat.
    Feitelijk is volgens mij zo de dampkring en het aardse water ooit ontstaan uit fusie van dit afval als zijnde H2CO3 -> H2O + CO2.
    Dit is nu ook weer de CO2 stijging en "zondvloeden" zoals in Australie.
    Dat zijn ook de massale hoeveelheid vulkaan-erupties nu.
    Toen het leven net zijn aanvang nam zo'n 400 miljoen jaar geleden waren die actie en reactie van onze "levende planeet" vele malen heftiger, want de aarde was toen nog veel vitaler.
    Het leven ontstond - een nu voor waar aangenomen theorie - uit de lava of magma en die CO2 dampkring.
    Maar ook hier is niets nieuws onder de zon , want de sprookjes verhaalde ons over "aardmannetjes".

    Kan je daar wat mee?
    Siegfried.

    BeantwoordenVerwijderen